OLANS GROUP » Що краще обрати для інтернет-магазину – ТОВ чи ФОП? 1

Підготовлено працівниками

ТОВ «Оланс Груп»

 

Що краще обрати для інтернет-магазину – ТОВ чи ФОП?

 

Інтернет-магазини – досить популярна форма ведення бізнесу. Вона має як переваги (наприклад, нижча ціна, можливість замовити товар не виходячи з дому), так і недоліки (наприклад, неможливість одразу оглянути товар який ви купуєте).

Сутність діяльності інтернет-магазинів – продаж товарів. Тому, як і будь-яка торгівельна діяльність, вона потребує реєстрації. Інтернет-магазин зазвичай оформляється на фізичну особу-підприємця (далі – ФОП) чи юридичну особу (зазвичай це товариство з обмеженою відповідальністю (далі – ТОВ)). Яку ж з цих організаційно-правових форм вибрати? Розглянемо докладніше в цій статті.

 

Яка форма вигідніша (ФОП чи ТОВ)?

Обираючи господарсько-правову форму, людина завжди цікавиться, який варіант буде для неї найбільш вигідним, в т.ч. з матеріальної точки зору. Тому, можемо однозначно сказати, що реєстрація ФОП буде більш вигідною (як сама реєстрація так і супроводження).

Але, є випадки, коли реєстрація інтернет-магазину як ТОВ є незамінною. Які саме? Ось перелік основних випадків, коли треба реєструвати ТОВ:

  • Ви збираєтесь вести бізнес із великими зарубіжними компаніями (зазвичай великі компанії, особливо іноземні, не бажають працювати із ФОП). В такому випадку краще одразу зареєструвати ТОВ;
  • Ви ведете чи збираєтесь вести бізнес спільно з іншою особою(-ми) (інтернет-магазином будуть володіти спільно дві чи більше особи, які бажають впливати на способи ведення бізнесу (приймати рішення) та/або гарантовано отримувати певну частину від прибутку);
  • Ви плануєте залучати інвестиції у розвиток свого інтернет-магазину (у 95 % випадків інвестор вимагатиме відкриття ТОВ з передачею йому частки у такому ТОВ, оскільки це захищає його інтереси і надає можливість впливати на процеси управління та прийняття рішень).

В інших випадках краще реєструвати ФОП. Для більш повного розуміння переваг та недоліків, ми докладно розглянемо та порівняємо ФОП та ТОВ з моменту реєстрації до припинення діяльності.

 

Процес реєстрації

Перший етап – державна реєстрація. На цьому етапі ТОВ та ФОП мають суттєві відмінності. Розглянемо детальніше:

ФОП
Реєстрації передує:
•  Вибір коду КВЕД (класифікатор видів економічної діяльності)

ТОВ
Реєстрації передує:
• Обрання назви підприємства та організаційно-правової форми (ТОВ або ін.); Обрання КВЕДів;

Складання установчого документу (статут для ТОВ);

Призначення директора;

Визначення розміру статутного капіталу та часток учасників;

Визначення юридичної адреси ТОВ (оренда приміщення чи адреси або реєстрація ТОВ по місцю прописки учасника).

Обрання системи оподаткування (єдиний податок чи загальна система оподаткування; платник ПДВ чи ні);

Подача заяви на реєстрацію ФОП за місцем прописки

Відсутнє мито за реєстрацію;

Реєстрація можлива лише за місцем прописки, ця ж адреса буде адресою реєстрації ФОП.

Перелік документів: заява про державну реєстрацію, заява про обрання спрощеної системи оподаткування (якщо потрібно), заява на реєстрацію платником ПДВ (якщо потрібно).

Постановлення на облік у контролюючих органах відбувається автоматично шляхом передачі даних з єдиного державного реєстру;

Подання документів для державної реєстрації;

Відсутнє мито за реєстрацію.

Перелік документів: заява про державну реєстрацію, заява про обрання спрощеної системи оподаткування (якщо потрібно), заява на реєстрацію платником ПДВ (якщо потрібно), примірник статуту, оригінал протоколу Загальних Зборів на яких приймалось рішення про створення підприємства.

Виготовлення печатки (при потребі)

За законом печатка не обов’язкова, її наявність – ваше рішення.

Виготовлення печатки (при потребі)

За законом печатка не обов’язкова, її наявність – ваше рішення.

Відкриття рахунку ФОП в банку

Рахунок ФО не підійде. Потрібно  відкривати рахунок для ФОП.

Відкриття рахунку ТОВ в банку

Необхідно нотаріально засвідчити підпис директора на банківській картці.

Отримання ЕЦП (електронний цифровий підпис)

ЕЦП отримується за бажанням, для подачі звітності в електронній формі. Визначені окремі випадки, коли подача електронної звітності є обов’язковою.

Отримання ЕЦП (електронний цифровий підпис)

ЕЦП отримується за бажанням, для подачі звітності в електронній формі. Визначені окремі випадки, коли подача електронної звітності є обов’язковою.

 

Загальні нюанси

  1. Для обох організаційно-правових форм необхідними КВЕДами є:
  •  Роздрібна торгівля, що здійснюється компаніями шляхом поштового замовлення або через мережу Інтернет;
  •  Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами.
  1. Реєстрація ФОП та юридичної особи – безкоштовна, але внесення будь-яких змін до відомостей буде платним;
  2. Інтернет-магазини, які не є платниками єдиного податку, а також фізичні особи-підприємці (ФОП) з обігом понад 1 мільйон гривень повинні використовувати касові апарати або фіскальні реєстратори (PPO) у своїй діяльності.

 

Сплата податків

Як для ФОП так і для ТОВ визначений ліміт в 1 000 000 гривень після перевищення якого в звітному році потрібно обов’язково реєструватися платником ПДВ.

Різниця наявна лише щодо сплати Єдиного податку: юридичні особи можуть відноситись лише до третьої групи платників єдиного податку, в той час як ФОП можуть відноситись до другої та третьої груп (друга група корисна для невеликих спеціалізованих інтернет-магазинів, в яких обсяг доходу не перевищує 1 500 000 гривень за рік).

Додатковими витратами для ТОВ буде необхідність виплати заробітної плати директору та податків з неї. Розрахунок оплати праці директора: Умовно уявимо що директор отримує Мінімальну заробітна плата – 3200 грн.

Для того щоб виплатити директору таку заробітну плату ТОВ повинно сплатити ЕСВ (22%) = 704 грн.

З самої суми заробітної плати стягується податок на доходи фізичних осіб (18%) = 576 грн. та військовий збір (1,5%) = 48 грн.

Якщо директор отримає чистим 2 576 грн. витрати становлять 1328 грн.

Отже, у ФЛП не виникає витрат на оплату роботи директора.

 

Бухгалтерський облік

Окрім відмінностей при реєстрації та оподаткуванні, існує велика різниця в веденні бухгалтерського обліку.

ФОП не зобов’язані вести бухгалтерський облік, хіба що за власним бажанням для цілей внутрішнього контролю. Проте ФОП зобов’язані вести облік власної діяльності у Книзі обліку доходів і витрат (або у Книзі доходів, якщо ФОП на спрощеній системі).

ТОВ зобов’язано вести повний бухгалтерській облік по всім своїм операціям згідно із законодавством про бухгалтерський облік.

На практиці така відмінність обертається великою кількістю незручностей. Якщо ФОП достатньо лише вносити доходи/витрати до Книги, то ТОВ повинна вести облік всього – від покупки канцелярії та обміну валют до офісної техніки. Майже завжди для цього наймають бухгалтера, а це зайві витрати.

Окрім цього, важливим фактором є те, що ФОП (сама фізична особа, зокрема) може вільно використовувати отримані в господарській діяльності кошти, а власники ТОВ можуть отримувати зароблені кошти лише у вигляді дивідендів.

Закриття

Процедура припинення для ФОП є набагато легшою та швидшою, ніж для ТОВ. Для порівняння, закриття ФОП передбачає подання заяви до держреєстратора, оплату податків, які мали бути оплачені до моменту закриття ФОП, та закриття рахунку ФОП в банку. Процедура займає близько двох днів.

В той же час, процедура ліквідації ТОВ передбачає перевірку податковою та багато інших нюансів, і може тривати роками (залежить від обставин та ліквідатора).
 

Висновки

Для більшості інтернет-магазинів найкращим варіантом буде реєстрація ФОП. По-перше вам не треба вести повний бухгалтерський облік, по-друге ви зможете вільно користуватись заробленими коштами., по-третє не потрібно оплачувати заробітну плату директору, орендувати юридичну адресу та обов’язково наймати бухгалтера.

 

Кінцевий вибір завжди залишається за вами, адже передбачити усі можливі ситуації вкрай тяжко.

Якщо ви залишились невпевнені, яку форму обрати та бажаєте передбачити усі нюанси щодо вашої ситуації чи провести реєстрацію ТОВ чи ФОП – юридична компанія Olans Group з радістю допоможе вам!

Задати питання/замовити послугу

Обратная связь

 

КОНТАКТИ
КОНТАКТИ
вул. Обсерваторна, 21 А, 2 пов.,м. Київ, Україна, 04053

+38 (096) 460 92 98,
+38 (063) 518 17 52.

Зворотній зв’язок

Обратная связь