OLANS GROUP » З чого почати бізнес – вибір організаційно-правової форми 1

Підготовлено працівниками

ТОВ «Оланс Груп»


З чого почати бізнес – вибір організаційно-правової форми

Багато хто бажає мати власний бізнес, адже працювати на себе завжди вигідніше ніж на когось. Для того, щоб розпочати власну справу треба багато умов – наявність стартового капіталу, бажання та вміння вести бізнес у певній галузі, тощо. Бувають також ситуації коли людина вже веде бізнес, але не оформлює це офіційно – наприклад програмісти які створюють власне ПЗ сидячи вдома та отримуючи прибуток на картку.

Коли людина має всі необхідні умови для створення бізнесу, перед нею постає питання – як оформити такий бізнес офіційно та чи варто це робити. Щодо необхідності офіційного оформлення то тут відповідь очевидна – неоформлення передбачає проблеми із законом, а саме фінансову та навіть кримінальну відповідальність – у випадку ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах, тому спеціалісти Olans Group наполегливо рекомендують вам реєструвати бізнес та сплачувати всі необхідні податки. Якщо ви бажаєте сплачувати якнайменше податків, що природньо, ви можете звернутись до спеціалістів Olans Group які допоможуть вам мінімізувати оподаткування вашої компанії до мінімально можливого за законодавством рівня.

Офіційне оформлення складається з двох етапів – обрання організаційно-правової форми та державна реєстрація. З процедурою державної реєстрації ви можете детальніше ознайомитись на сторінках з відповідними послугами від нашої компанії – реєстрація ФОП та реєстрація ТОВ. В цій же статті ми розглянемо яку організаційно-правову форму обрати для ведення власної справи.

Які існують організаційно-правові форми в Україні ?

В Україні існує багато організаційно-правових форм, та всі вони визначені законодавством. Якщо не брати специфічні випадки, як наприклад фермерські господарства які використовуються лише в певній сфері, то найбільш розповсюдженими є товариство з обмеженою відповідальністю (далі – ТОВ) та фізична особа-підприємець (далі – ФОП). Ці дві форми є найбільш оптимальними для ведення бізнесу в Україні. Акціонерні товариства також не рідкість, але створення акціонерного товариства має сенс в основному для дуже крупних компаній та розглядатися в цій статті не буде.

Яка форма вигідніша (ФОП чи ТОВ)?

Обираючи організаційно-правову форму, людина завжди цікавиться, який варіант буде для неї найбільш вигідним, в т.ч. з матеріальної точки зору. Тому, можемо однозначно сказати, що реєстрація ФОП буде більш вигідною (як сама реєстрація так і супроводження).

Але, є випадки, коли реєстрація підприємства як ТОВ є незамінною. Які саме? Ось перелік основних випадків, коли треба реєструвати ТОВ:

  • Ви збираєтесь вести бізнес із великими зарубіжними компаніями (зазвичай великі компанії, особливо іноземні, не бажають працювати із ФОП). В такому випадку краще одразу зареєструвати ТОВ;
  • Ви ведете чи збираєтесь вести бізнес спільно з іншою особою(-ми) (бізнесом будуть володіти спільно дві чи більше особи, які бажають впливати на способи ведення бізнесу (приймати рішення) та/або гарантовано отримувати певну частину від прибутку);
  • Ви плануєте залучати інвестиції у розвиток свого бізнесу (у 95 % випадків інвестор вимагатиме відкриття ТОВ з передачею йому частки у такому ТОВ, оскільки це захищає його інтереси і надає можливість впливати на процеси управління та прийняття рішень).

В інших випадках краще реєструвати ФОП. Для більш повного розуміння переваг та недоліків, ми докладно розглянемо та порівняємо ФОП та ТОВ між собою.

Сплата податків

В 2017 році оподаткування ТОВ та ФОП майже не відрізняється. Ставки податку для них однакові, ситуація з ПДВ також не відрізняється – як для ФОП так і для ТОВ визначений ліміт в 1 000 000 гривень після перевищення якого в звітному році потрібно обов’язково реєструватися платником ПДВ.

Різниця наявна лише щодо сплати Єдиного податку: юридичні особи можуть відноситись лише до третьої групи платників єдиного податку, в той час як ФОП можуть відноситись до всіх  груп ( перша та друга група корисна для невеликих спеціалізованих підприємств, в яких обсяг доходу не перевищує 300 000 чи 1 500 000 гривень за рік відповідно). *Як ФОП так і ТОВ можуть відноситись до четвертої групи єдиного податку, але вона призначена лише для сільськогосподарських товаровиробників, тому в цій статті не розглядається.

Додатковими витратами для ТОВ буде необхідність виплати заробітної плати директору та податків з неї. Розрахунок оплати праці директора: Умовно уявимо що директор отримує Мінімальну заробітну плату – 3200 грн.
Для того щоб виплатити директору таку заробітну плату ТОВ повинно сплатити ЕСВ (22%) = 704 грн.
З самої суми заробітної плати стягується податок на доходи фізичних осіб (18%) = 576 грн. та військовий збір (1,5%) = 48 грн.
Якщо директор отримає чистим 2 576 грн. витрати становлять 1328 грн.
Також, не слід забувати, що ФОП може працювати за місцем реєстрації, а ТОВ повинно орендувати окрему юридичну адресу.

Отже, у ФЛП не виникає витрат на оплату роботи директора.

Бухгалтерський облік

Основною відмінністю між ТОВ та ФОП є різниця в веденні бухгалтерського обліку.

ФОП не зобов’язані вести бухгалтерський облік, хіба що за власним бажанням для цілей внутрішнього контролю. Проте ФОП зобов’язані вести облік власної діяльності у Книзі обліку доходів і витрат (або у Книзі доходів, якщо ФОП на спрощеній системі).

ТОВ зобов’язано вести повний бухгалтерській облік по всім своїм операціям згідно із законодавством про бухгалтерський облік.

На практиці така відмінність обертається великою кількістю незручностей. Якщо ФОП достатньо лише вносити доходи/витрати до Книги, то ТОВ повинна вести облік всього – від покупки канцелярії та обміну валют до офісної техніки. Майже завжди для цього наймають бухгалтера, а це зайві витрати.

Окрім цього, важливим фактором є те, що ФОП (сама фізична особа, зокрема) може вільно використовувати отримані в господарській діяльності кошти, а власники ТОВ можуть отримувати зароблені кошти лише у вигляді дивідендів.

Закриття

Процедура припинення для ФОП є набагато легшою та швидшою, ніж для ТОВ. Для порівняння, закриття ФОП передбачає подання заяви до держреєстратора, оплату податків, які мали бути оплачені до моменту закриття ФОП, та закриття рахунку ФОП в банку. Процедура займає близько двох днів.

В той же час, процедура ліквідації ТОВ передбачає перевірку податковою та багато інших нюансів, і може тривати роками (залежить від обставин та ліквідатора).

Висновки

Для більшості підприємців найкращим варіантом буде реєстрація ФОП. По-перше вам не треба вести повний бухгалтерський облік, по-друге ви зможете вільно користуватись заробленими коштами, по-третє не потрібно оплачувати заробітну плату директору, орендувати юридичну адресу та обов’язково наймати бухгалтера.

Кінцевий вибір завжди залишається за вами, адже передбачити усі можливі ситуації вкрай тяжко.

Звернись до Olans Groupотримай професійну допомогу!

Якщо ви залишились невпевнені, яку форму обрати та бажаєте передбачити усі нюанси щодо вашої ситуації чи провести реєстрацію ТОВ чи ФОП – юридична компанія Olans Group з радістю допоможе вам!
Також нагадуємо, що ознайомитись з процедурою реєстрації ви завжди можете на сторінці відповідних послуг, які надає Olans Group – реєстрація ФОП та реєстрація ТОВ.

 

Поставити запитання/замовити послугу

Обратная связь

КОНТАКТИ
КОНТАКТИ
вул. Обсерваторна, 21 А, 2 пов.,м. Київ, Україна, 04053

+38 (096) 460 92 98,
+38 (063) 518 17 52.

Зворотній зв’язок

Обратная связь